دانشجويان غيربومي براي گذران اوقات فراغت خود در مهريزسرگردانند!


یزدفردا : شهرستان مهريز هر ساله شاهد حضور تعدادی زیادی از دانشجویان غيربومي است که از شهرهای مختلف برای ادامه تحصیل و طی مدارج علمی بالا به این شهرستان آمده و به تحصيل مي‌پردازند.

به گزارش خبرنگار يزدفردا در مهريز، اماكن فرهنگي تفريحي از جمله سينما و يا تالار فرهنگ مكاني است كه اين دانشجويان مي‌توانند براي گذراندن اوقات فراغت خود به آن مراجعه كنند اما متاسفانه هیچ مکان فرهنگی قابل ذکري پاسخگوی نیاز جوانان و دانشجویان نیست.

تعدادی از دانشجویانی که باید به مدت 4 سال در این شهر حضور داشته باشند و راه سخت و پر از مشکلات دانشگاه را برای کسب مدارج علمی طی کنند، ابراز عقيده دارند كه در چند روزی که از آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها گذشته هر چه گشتند نشانی از یک مکان فرهنگی در این شهر نیافته‌اند و هیچ تابلوی راهنمایی آنها را به سمت یک مکان فرهنگی ساده مانند سالن سینما و يا تالار فرهنگی یا فرهنگسرا و ... هدايت نكرده است.

حال اين سوال در ذهن آنان نقش بسته است كه چرا با توجه به موقعیت جغرافیایی خوب شهرستان مهریز، مسوولین شهرستان ساخت اماكن فرهنگی شایسته فرهنگ مردم این شهر را در دستور کار خود قرار نمی‌دهند و آیا چنین مسئله‌ای اصلا برای آن‌‌ها در اولویت کاری قرار دارد؟

بعضی از دانشجویان بيان داشتند كه از شهرستان‌هایي به مهریز آمده‌اند كه موقعیت جغرافیایی بدتري نسبت به مهریز دارد ولی وجود مکان‌های فرهنگی شایسته در شهرهايشان نقیصه موقعیت جغرافیایی را از بین برده است.

حال آنكه شهرداري و شوراي شهر مهريز مي‌تواند با ايجاد پارك و فضاي سبز اطراف دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي نقش تعيين كننده در اين زمينه داشته باشد.

دانشجویان غيربومي اين شهرستان اين نظر را دارند كه استفاده از وسایل مدرن ارتباطی و به خدمت گرفتن انها جهت پیشبرد اهداف سازمانی از هنر های مدیریتی در هر شهر است اما در مهریز و حداقل در اطراف این شهر حتی یک عابر بانک ساده نيز پیدا نمی‌شود و فقط در نقطه‌ای خاص از شهر می‌توان به عابر بانك دسترسي يافت. كه از دانشگاه فاصله زيادي دارد.

آنها عنوان كرده‌اند كه اگر مجموعه مسوولین مهریز در چارچوب وظایف فعلی خود گوشه چشمی هم به امورات فرهنگی شهر می‌داشتند و بستر رشد و اعتلای فرهنگی شهر را فراهم می‌کردند، الان شاهد وضعیت بهتری در این زمینه بودیم و شاید هر کس که از این شهر و مردمانش دیدن می‌کرد جلوه دیگری را به دفتر خاطرات خود می‌سپرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا